初級的口語:make a joke

高級的口語:pull one's leg

 

Dialogue e.g.

PERRY: I need your piece on the auto show, Lois.

LOIS: I don't have it.

PERRY: You don't have it?

LOIS: I've been working on this instead.

PERRY: Assignments are not optional at the Daily Planet.

We write what we are assigned to write. Furthermore... What is this?

Oh, boy. That'll be the day Lois Lane will back down off of a story.

You've been funning with me, haven't you? Pulling your old editor's leg.

But, you see, I knew about it all along.

You all got to be ashamed of yourselves for what you been thinking.

 

派瑞:我需要你那篇車展的報導,露易斯。
露易絲:我沒寫。
派瑞:你沒寫?
露易絲:我忙著寫這個呢。
派瑞:在星球日報分配給你的任務不是什麼你可以隨意選擇的。我們得報導那些分配給我們的報導。而且這是什麼?哎,就說露易斯不可能輕易放棄一個好材料。你在開我玩笑吧?但是你得知道,我一直都清楚得很。你們都要為自己所想的一切感到羞愧。

pull one's leg 和某人開玩笑

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Bodhi 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()